help_logo prices_logo instructions_logo

Vanliga frågor och svar

Vad händer om bilpools-parkeringen är upptagen?

Skulle mot all förmodan platsen vara ockuperad av annan bil -vänligen ställ bilen närmast poolplatsen möjligt på en tillåten parkering och informera OurGreenCar-supporten vart bilen står genom att ringa 010-1660555. Glöm inte ange regnr på bilen som står uppställd på platsen också så vi kan kontakta ägaren.

Bilen låser sig inte efter bokningen, vad gör jag?

Normalt sett tar det max 60 sekunder för bilen att låsa sig från att du låst den med mobilen. Om det inte gör det, försäkra dig om att nyckeln ligger i handskfacket, annars låser inte bilen sig. Kontrollera att alla dörrar och fönster är stängda. Kolla så att du har täckning på mobiltelefonen. Om inte: Flytta dig till en plats med täckning och försök låsa igen.
 Får du ett ”OK” på din mobil om att låsningen gick bra -gå till bilen och dubbelkolla så den är låst. Om ovan inte skulle fungera, ring OurGreenCars support på tel: +46 (0)10-16 60 555.

Jag har glömt att stänga en ruta / sätta laddkabel i bilen / glömt saker i bilen, vad gör jag?


Ring OurGreenCars support på tel: +46 (0)10-16 60 555 så hjälper vi dig låsa upp bilen via telefon.

Bilen har blivit oerhört smutsig/nedskräpad under min hyrestid, vad gör jag?


Ring OurGreenCars support på tel: +46 (0)10-16 60 555 så ser vi till att bilen blir städad och tvättad. Pris för en sådan extra-insats står enl. prislistan i allmänna villkor.

Vad är kontaktuppgifterna till OurGreenCar?

OurGreenCar Sweden AB, Anckargripsgatan 3, 211 19 Malmö

Kundtjänst: +46 (0)10-16 60 555

E-post: info@ourgreencar.se